SK4: Communiceert optimaal

De sportkundige verwoordt, zowel in de Nederlandse als Engelse taal, de eigen visie, plannen en besluiten mondeling en schriftelijk en benut hierbij verschillende (digitale) communicatie middelen.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Tijdens mijn stageperiode heb ik Rozenpad Actief! georganiseerd. In het Rozenpad zijn speeltoestellen geplaatst door MBA (Mijn Buurt Assen). Ik moest samen met de buurtsportcoach hier een aanbod voor maken om de speeltoestellen aantrekkelijk te maken en tegelijkertijd de speelplaats netjes te houden.

 

Met het project Rozenpad Actief! heb ik een speelaanbod opgezet voor kinderen tussen 4 en 12. We draaiden een traject van 3 weken met verschillende activiteiten. Deze activiteiten duurden drie kwartier. Na deze activiteit gingen we samen met de kinderen de speelplaats opruimen. Tijdens dit traject heb ik meerdere vormen van communicatie toegepast. Zo heb ik moeten communiceren met de kinderen, met de ouders en met andere professionals.

 

Voordat het project kon plaatsvinden heb ik een flyer gemaakt. Maar omdat deze flyer aan veel eisen moest voldoen heb ik hier veel over gecommuniceerd. Dit contact was voornamelijk over de mail met werknemers van MBA. Toen de flyer was goedgekeurd ben ik gaan flyeren in en rondom Rozenpad. Hier heb ik al contact kunnen leggen met de doelgroep en de doelgroep enthousiast kunnen maken. Tijdens de activiteiten heb ik de kinderen van 4 tot 12 begeleid hier is een heel andere vorm van communicatie nodig, dan wanneer je tegen een volwassene of professional praat.

 

Deze communicatie heeft gezorgd voor een geslaagd project. Door de goedgekeurde flyer heb ik de doelgroep op de juiste manier kunnen bereiken. Tijdens de activiteiten zelf heb ik de kinderen erg enthousiast kunnen maken voor het spelen en zelfs voor het opruim gedeelte.

 

Ik kan tevreden terug kijken op dit project. Wat ik de volgende keer beter zou doen is nog meer investeren in de communicatie vooraf. Bij sommige gezinnen waren de flyers niet helemaal aangekomen. Om de volgende keer dus een nog grotere groep te bereiken moet ik dus niet alleen communiceren doormiddel van flyers, maar ook mond op mond reclame.

________________________________________________________________________________________________________________________________________

Bewijslast